Banca nr. 1 pentru IMM-uri, obiectiv sau strategie

Adaugat de Cornel Dinu | In categoria Parerea mea... | In data 15-05-2008

In prima parte a anului 2005, Banca Transilvania a initiat un proiect inovator si, cu adevarat, curajos. Banca isi propunea lansarea unui produs destinat IMM-urilor la fiecare trei luni pana la sfarsitul lui 2007, finalitatea campaniei urmand a “transforma” institutia de credit in “Banca nr. 1 pentru IMM-uri”. In fapt, proiectul Bancii Transilvania a fost construit in jurul acestui slogan cu impact total.

Dupa trei ani de la lansarea oficiala a programului, o analiza atenta asupra parcursului Bancii Transilvania ne arata ca “Banca nr. 1 pentru IMM-uri” a fost mai mult o strategie, decat un obiectiv. Era practic singura sansa de a se impune pe piata. O banca mica, fara istoric, nu ar fi avut nici o sansa in competitia interna decat in conditiile in care s-ar fi facut vazuta si auzita. Cum nu avea bani prea multi de investit in campanii agresive de marketing, singura sansa pentru ea o constituia identificarea unei solutii de efect care sa o propulseze in centrul atentiei.

Solutia de efect nu a facut din Banca Transilvania numai o banca galagioasa, ci si un deschizator de drumuri. Institutia de credit a reusit, capacitand resurse, dedicatie si munca sustinuta, sa revigoreze o nisa de piata pe care nici o alta banca nu se incumeta sa-si canalizeze atentia. Inventand si inovand, Banca Transilvania a schimbat perceptia micilor intreprinzatori fata de ideea de credit pentru afacere si a “convins” aproape toate celelalte institutii bancare ca si pe acest segment este o paine serioasa de mancat. Dincolo de aceste merite morale incontestatibele de care se bucura, banca de la Cluj a marcat si la capitolul cota de piata, ajungand in primele patru banci din Romania.

Din pacate “Banca nr. 1 pentru IMM-uri” nu pare a mai fi o tinta pentru Banca Transilvania, care de altfel in ultimele aparitii in mass-media cu ocazia lansarii ultimelor produse specializate si-a schimbat discursul. Sloganul “Banca nr. 1 pentru IMM-uri” a iesit definitiv din vocabularul bancherilor de la Cluj, facand loc unei sintagme cu un mesaj mai ponderat: “prima optiune pentru micii intreprinzatori”.

Banca Transilvania lasa impresia ca s-a oprit, agatand armele in cui pentru ca vanatoarea s-a terminat. De fapt, institutia si-a atins scopul: acela de a fi intre primele banci din tara noastra. De ce nu continua lupta? Are potential pentru a fi in adevaratul sens al cuvantului “Banca nr. 1 pentru IMM-uri”?

Comments

There are (3) Comments for the Banca nr. 1 pentru IMM-uri, obiectiv sau strategie

  1. Eu zic ca BT inca mai poate sa spere.Cresterea pe IMM a fost o etapa de crestere si o strategie castigatoare aplicata pe o piata competitiva.In functie de ce strategia de viitor ,extindere sau vanzare cred ca vom mai vedea si alte miscari indraznete.

  2. pai drept dovada mai nou sunt bancar numarul 1 pentru medici (au creat divizia de medici)…. asa ca o s-o mai tina ani buni pana devin banca numarul UNU pentru toate activitatile din nomenclatorul CAEN

  3. Salut,
    indraznesc sa-mi dau si eu cu parerea pentru ca am
    fost angajatul lor (administrator cont) timp de 6 luni.
    La un moment dat, s-a exprimat ideea ca BT nu poate spera la mai mult de locul 4. Eu cred ca poate atata timp cat vor continua pe aceeasi linie.
    Activul numarul 1 sunt angajatii. Am fost si client al BCR si BRD. Acum imi dau seama ca cei mai slabi angajati ai BT sunt mult mai buni decat cei ai BRD si BCR.

Post a comment

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Click to hear an audio file of the anti-spam word









Bijuterii
Bijuterii argint
Slabire si ingrasare cu Herbalife
Calculatoare Second Hand
Calculatoare Second Hand
bratari argint
mediator bucuresti